Jakie funkcje spełniają packshoty?
Spróbuj wyobrazić sobie, że niespodziewanie z Twoich ulubionych sklepów internetowych i portali aukcyjnych znikają wszystkie zdjęcia przedstawiające produkty na jasnym tle. Jakie straty ponieśliby wówczas sprzedawcy i kupujący? Zanim wspólnie znajdziemy odpowiedź na to pytanie, powinniśmy uporządkować swoją wiedzę o funkcjach tego typu fotografii (tzw. packshotów).
Zwykłe fotografie produktów na jasnym tle?
Mimo że fotografia produktowa niejedno ma imię, najczęściej reprezentują ją zdjęcia typu packshot. Przedstawiają one przedmioty na jasnym tle oraz w wybranym ułożeniu. Nie są zarezerwowane wyłącznie dla jednego rodzaju asortymentu albo wybranej branży. Używają ich właściciele różnych sklepów internetowych oraz oferujący odmienne towary. Znajdziesz je więc i w e-sklepach specjalizujących się w sprzedaży kosmetyków naturalnych, zabawek dziecięcych, sprzętu sportowego, i wielu innych kategorii produktów.
Czy ze względu na tę powszechność packshoty nie są po prostu zwykłymi zdjęciami, które nie wnoszą żadnej wartości dodanej? W rzeczywistości spełniają one kilka ważnych funkcji, pomagając zarówno osobom sprzedającym, jak i zainteresowanym kupnem. Co więc dzięki nim zyskują sprzedawcy? Wzbogacając podstrony e-sklepu takimi zdjęciami, mogą oni:
-
rozbudzać w klientach pragnienie zakupu,
-
zyskiwać ich zaufanie i szacunek,
-
budować profesjonalny wizerunek.
Z kolei kupujący dzięki takim zdjęciom mają szansę na:
-
samodzielne zweryfikowanie jakości i detali produktu,
-
skonfrontowanie sposobu prezentacji z własnym wyczuciem estetyki,
-
uniknięcie ryzyka zakupu towaru, który nie spełni oczekiwań.
Packshoty – współpraca z profesjonalistami
Jak zatem widzisz, packshoty mogą przynieść realne korzyści obydwu stronom i stać się narzędziami o niezwykłym potencjale. Żeby było to możliwe, liczy się nie tylko ich obecność na podstronach e-sklepu. Najważniejsza jest wysoka jakość zdjęć, o którą trzeba zadbać już na etapie przygotowywania się do sesji, a następnie w jej trakcie i podczas obróbki. Im lepiej przedmioty oraz ich detale zostaną wyeksponowane na fotografiach, tym większa szansa na sprzedażowo-zakupowy sukces.
Co możesz zrobić, jeśli właśnie stoisz przed takim wyzwaniem, a brakuje Ci umiejętności lub nie masz odpowiedniego sprzętu? Pamiętając o tym, że szansa na powodzenie drzemie nie w samych zdjęciach, ale sposobie ich wykonania, polecamy skorzystać z fachowej pomocy. Oferuje ją studio fotograficzne fp360.pl z Poznania specjalizujące się w zdjęciach packshot i fotografii produktowej od 2012 roku. Tworzą je profesjonaliści, którzy wykonują swoją pracę z najwyższą starannością, a przy tym nie boją się wychodzić poza schemat.
Gwarantują współpracę opartą na jasnych, przejrzystych zasadach i zgodnie z ustalonym cennikiem. Packshoty i inne oferowane przez nich zdjęcia są zatem dostarczane według przyjętych warunków oraz potrzeb klienta. Warto wiedzieć, że oferują możliwość zamówienia darmowych zdjęć próbnych i samodzielnej oceny ich jakości jeszcze przed podpisaniem umowy. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które czują niedosyt po obejrzeniu portfolio lub są ciekawe, w jaki sposób studio poradzi sobie z zaprezentowaniem ich produktów.