podloga w biurzeBiznes, Ekonomia 

Wykładziny biurowe — na jakie postawić, aby stworzyć funkcjonalną i bezpieczną przestrzeń do pracy?

Wybór odpowiedniego modelu wykładziny do biura pozwoli nam uzyskać nie tylko estetyczną, ale też funkcjonalną i bezpieczną przestrzeń do pracy. Podłoga powinna być trwała, łatwa w utrzymaniu czystości i komfortowa w użytkowaniu. Na jakie wykładziny biurowe warto postawić i co wziąć pod uwagę podczas ich wyboru? Podpowiadamy.

Wykładziny biurowe — rolka czy płytki?

Obecnie na rynku najczęściej spotykane są dwa rodzaje wykładzin biurowych: w rolce oraz w formie płytek. Ten pierwszy model jest łatwy w montażu, ponieważ wystarczy go rozłożyć i odpowiednio zamocować do podłoża. Jednak w przypadku sporych powierzchni często istnieje konieczność łączenia pasm wykładziny, ponieważ szerokość rolki ma swoje ograniczenia. Dodatkowo w razie uszkodzenia tego rodzaju wykładziny jej naprawa jest utrudniona, ponieważ konieczna jest wówczas wymiana całego elementu lub danego pasma.

Płytki dywanowe są w firmach częściej wybieranym rozwiązaniem, ponieważ mają dużo więcej zalet. Przede wszystkim świetnie sprawdzą się zarówno w małych jak i dużych biurach, a ich ułożenie, choć jest nieco bardziej czasochłonne, niż montaż wykładziny w rolkach to daje wiele możliwości aranżacyjnych. Dodatkowo naprawa jakichkolwiek uszkodzeń jest niezwykle prosta, wystarczy wymienić płytkę, która ulegnie zniszczeniu na nową.

Materiał wykładziny

Wykładziny biurowe składają się z dwóch elementów: runa oraz podkładu. Widoczna część, czyli włosie nazywane jest runem. Najczęściej jest ono wykonane z włókien poliamidowych lub polipropylenowych. Te pierwsze są dużo bardziej odporne na ścieranie i odkształcanie, dodatkowo charakteryzują się wyższą klasą ognioodporności, jednak są droższe od wykładzin polipropylenowych. Warto zwrócić uwagę również na gramaturę wykładziny. Im jest wyższa, tym będzie bardziej wytrzymała.

Bezpieczeństwo i komfort użytkowania wykładziny

Aby wykładzina biurowa pozwoliła nam stworzyć funkcjonalną i bezpieczną przestrzeń do pracy, warto zwrócić uwagę czy wybrany przez nas model cechuje się dobrą izolacją akustyczną. Parametr ten odpowiada za pochłanianie i tłumienie dźwięków.

Najlepsze wykładziny mają zdolność redukcji odgłosów uderzeniowych nawet powyżej 30 decybeli. Jest to ważny parametr, ponieważ spadające przedmioty czy poruszanie krzesłami przeszkadza w pracy i uniemożliwia koncentrację pracownikom biura. Dlatego warto zadbać o ich komfort, wybierając rozwiązanie o jak najlepszej izolacji akustycznej.

Dodatkowo warto zwrócić uwagę czy wybrana przez nas wykładzina może być zastosowana w danej przestrzeni. Powinna charakteryzować się antypoślizgową strukturą i spełniać przepisy BHP oraz ppoż.

Zobacz także

Leave a Comment