Opakowania reklamowe na produkty – jak je wyróżnić?
Przyciągające wzrok opakowania reklamowe to dobra inwestycja dla każdej firmy. Jakie opakowania warto wybrać? Jak sprawić, że będą one prezentowały się efektownie? Gdzie można złożyć na nie zamówienia?
Kiedy warto wybrać opakowania reklamowe?
Przyciągające uwagę, estetyczne, luksusowe – opakowania reklamowe to rodzaj opakowań wykonanych najczęściej z tektury lub kartonu, które charakteryzują się efektownym wyglądem i dzięki temu mogą skutecznie wspierać reklamę danej marki.
Obecnie opakowania reklamowe wybierane są bardzo często, ponieważ odpowiednio zaprojektowane i wykonane mogą świetnie sprawdzać się w wielu wydaniach i zastosowaniach.
Rodzaje opakowań reklamowych
Do kategorii jak opakowania reklamowe można zaliczyć różne typy opakowań. Najczęściej są one wykonane z kartonu i tektury, dzięki czemu są trwałe i wytrzymałe, a przy tym przyjazne dla środowiska naturalnego.
Pod kątem konstrukcyjnym opakowania reklamowe mogą być podzielone między innymi na:
-
opakowania wieczko-denko – wyposażone w wieczko nasuwane na denko
-
opakowania fasonowe – wyposażone w klapkę ze skrzydełkami, która zamyka opakowanie
-
opakowania wsuwane, wysuwane – składają się z dwóch elementów, z których jeden nasuwany jest na drugi
-
opakowania z magnesami – dzięki nim są łatwe w otwieraniu i zamykaniu i dzięki temu bardzo eleganckie
-
opakowania z okienkami – wyposażone w dekoracyjne okienka, które mogą być też wykończone przezroczystą folią
-
opakowania z rączkami, uchwytami – łatwe w noszeniu pudełka reklamowe, które mogą być wykorzystane do wielu produktów, na przykład na butelki czy cięższe przedmioty
Oczywiście, to tylko przykładowe opakowania reklamowe, które można zamówić, ponieważ mogą być one również wykonane w wielu innych wariantach, by skutecznie promować produkty i zapewniać im skuteczną ochronę przed uszkodzeniem.
Nadruki i uszlachetnienie opakowań reklamowych
Aby opakowania reklamowe mogły przyciągać uwagę, wykańczane są za pomocą nadruków oraz dodatkowych uszlachetnień.
Bardzo często opakowania reklamowe są kaszerowane, co oznacza, że są one pokryte dekoracyjnym, gładkim papierem z nadrukiem. Nadruk może być też wykonany bezpośrednio na kartonie lub tekturze.
Aby opakowania tego typu mogły prezentować się jeszcze efektowniej, mogą być one również uszlachetnione. Metody uszlachetnień stosowane przy wykończeniu opakowań reklamowych to między innymi złocenie, srebrzenie, powlekanie foliami matowymi oraz błyszczącymi, wykonanie wybiórczego lakierowania.
Gdzie zamówić opakowania reklamowe?
W realizacji opakowań reklamowych specjalizują się firmy produkujące opakowania kartonowe i tekturowe. Z ich usługami i realizacjami można zapoznać się bliżej online.