Najczęściej zadawane pytania dotyczące Digital Signage
W przestrzeni publicznej coraz częściej pojawiają się informacje dotyczące technologii Digital Signage. Nie każdy jednak wie, czym dokładnie jest i w jaki sposób można ją wykorzystać we własnym biznesie. Zobaczmy więc, o co najczęściej pytają osoby zainteresowane tym systemem.
Co to jest digital signage?
Czym jest Digital Signage – to pierwsze pytanie, jakie pojawia się wśród zaciekawionych tą technologią. W prostym ujęciu, jest to prezentowanie multimedialnych treści na służących do tego cyfrowych wyświetlaczach (ekranach).
System ten widział już zapewne każdy z nas, nawet jeśli nie jest tego świadomy. Ekrany w galeriach handlowych, komunikacji miejskiej, stacjach benzynowych czy sklepach – to właśnie Digital Signage. Za każdym więc razem, gdy patrzymy na jakiś wyświetlacz – także zewnętrzny (np. na elewacji budynku), możemy być niemalże całkowicie pewni, że to właśnie to.
Co składa się na Digital Signage?
Digital Signage jest wieloelementowym systemem. Tym, co widzi odbiorca, są wspomniane już wcześniej cyfrowe wyświetlacze, czyli ekrany będące nośnikami treści. Jednak, aby treści te mogły pojawić się na ekranie, potrzebny jest jeszcze sprzęt do ich tworzenia, czyli mediaplayer + oprogramowanie.
Gdzie można wykorzystać Digital Signage?
Technologia ta jest kierowana do wszystkich osób, które chcą przekazywać różnorodne treści do grona odbiorców. Treściami tymi mogą być zarówno informacje, jak i reklamy, rozrywka, promocje i inne. Z systemu tego może korzystać każdy, kto chce np. wypromować swój produkt, markę lub usługę, przekazać niezbędne informacje swoim klientom lub pokazać co się dzieje u nich w mediach społecznościowych.
System ten znajduje też zastosowanie w urzędach, dzięki funkcji wayfinding. Ułatwia to petentom poruszanie się po budynku i załatwienie sprawy. Z takim samym powodzeniem mogą wykorzystywać go szpitale, uczelnie a także hotele. Jest niezastąpiony jest również na lotniskach, dworcach, w biurowcach i wiele innych miejscach, gdzie przydałoby się oznaczyć jak dojść do konkretnego miejsca.
Kim jest grupa odbiorców systemu?
Digital Signage jest przekazem skierowanym do konkretnej grupy odbiorców, która przebywa w danym miejscu o określonej porze. Jeśli na przykład po południu w restauracji pojawia się dużo młodzieży, emitowana treść będzie ukierunkowana właśnie na nią, proponując posiłki popularne w tej grupie wiekowej. Jeśli tą samą restaurację klienci odwiedzają z rana – spotkają się wtedy np. z reklamą lunchu; a jeśli przyjdą do niej w południe, reklama zachęci ich do zakupu obiadu.
Informacje pojawiające się na ekranach mogą być uwarunkowane różnymi czynnikami m.in. godziną, dniem tygodnia, pogodą czy porą roku itp. Przykładowo, jeśli za oknem pada deszcz, informacje na ekranach mogą zaoferować zakup parasola. Dzięki Digital Signage przekaz jest więc skierowany do tej grupy odbiorców, na której zależy osobie sprzedającej.
Czy potrzebuję tego systemu?
Dotychczasowa, tradycyjna reklama i przekaz informacji, odchodzą powoli w niepamięć. Papierowe ulotki czy billboardy również nie robią już tak dużego wrażenia, jak kiedyś. Aktualnie do ludzi o wiele skuteczniej trafia barwny przekaz, z ruchomymi obrazami, który zapada w pamięci i generuje pozytywne wrażenia. To właśnie cyfrowa prezentacja treści jest tym, czego oczekuje współczesny nabywca usług i produktów.
Tylko taki przekaz sprawia bowiem odpowiednie wrażenie, budując u potencjalnego (lub stałego) klienta pozytywne skojarzenia z marką, sklepem, urzędem czy przedsiębiorstwem. Digital Signage jest więc profesjonalnym sposobem przekazu treści, odpowiednim na miarę współczesnych czasów. Przyciąga on zarówno uwagę, jak i klientów, generując zyski.