Opony 17.5r25 – czym się charakteryzują?
Opony 17.5r25 to podstawa wyposażenia wielu specjalistycznych pojazdów. Ich właściwości pozwalają na eksploatację nawet w najtrudniejszych warunkach. Co wyróżnia opony 17.5r25?
Jakie są rozmiary i właściwości opon 17.5r25?
Opony 17.5r25 mają szerokość 17,5 cala i średnicę 25 cali. Jest to ogumienie przystosowane do wykorzystania w maszynach wolnobieżnych. Na takich oponach mogą poruszać się pojazdy poruszające się po halach fabrycznych i budowach. Sprawdzają się także w jeździe po drogach, w tym tych nieutwardzonych.
Ten rodzaj ogumienia przystosowany jest do jazdy z prędkością od 5 do 50 km/h. Ich zaletą jest brak dętki. Umożliwia to bezpieczne przemieszczanie się przez pewien czas nawet po przebiciu opony. Powietrze schodzi z niej bardzo powoli, dzięki czemu operator maszyny może bez przeszkód opuścić drogę, nim dojdzie do utraty sterowności.
W jakich branżach wykorzystuje się opony 17.5r25?
Opony 17.5r25 stosowane są w maszynach takich jak równiarki, spycharki i ładowarki. Sprawdzają się więc w pojazdach budowlanych, przemysłowych i drogowych. Wykorzystywane są również w środkach transportu technologicznego.
Zastosowanie ogumienia 17.5r25 zależy nie tylko od ich rozmiaru, ale także m.in. głębokości bieżnika i maksymalnego obciążenia. Ich odporność liczona jest w tonach i barach. Bardzo ważny jest bowiem nie tylko nacisk, ale i ciśnienie.
Zakup opon warto poprzedzić sprawdzeniem informacji na temat cenionych producentów. Ułatwia to wybór odpowiedniego dystrybutora. Przedstawiciele firm z południa Polski mają możliwość nabyć wysokiej klasy opony do maszyn budowlanych w Krakowie.
W jaki sposób są zbudowane opony 17.5r25?
Opony 17.5r25 zazwyczaj mają budowę radialną. W takim ogumieniu nici osnowy położone są równolegle. Zapewnia to niższy opór w trakcie toczenia się kół. To z kolei pozwala obniżyć wydatki na paliwo.
Zaletą opon radialnych jest świetna przyczepność. W trudnych warunkach bezcenna jest też odporność. Ogumienie tego typu jest wytrzymałe dzięki stalowemu opasaniu pomiędzy bieżnikiem a osnową.